Lite vardagslyx

Alla borde verkligen nån gång pröva på en ansiktsbehandling! Så ljuvligt avslappnande att i en halvtimme få bli fixad och ompysslad av kunniga händer, att få koppla av insvept i en mjuk pläd, i ett rum upplyst av levande ljus och med stillsam musik i bakgrunden. Att med slutna ögon få känna en blandning av kallt och varmt, av oljor, krämer, varma handdukar och sprayduschar, av bekanta dofter som jag inte kan identifiera. Rosor, lavendel, citrus. Ansiktet återfuktas och kinderna blir rosiga. 

Det finns många ställen att få en ansiktsbehandling, men jag kan åtminstone rekommendera Regatta Spa. Det är inte ofta jag kommer mig för att lyxa till det på spa, men då jag gör det njuter jag fullt ut. 



Rosorna på kinderna kan ju ha haft nånting att göra med ett glas cava också. 

Behandlingen Hanko Glow gör verkligen skäl för sitt namn, eller hur! 😄😄





  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...