Slemklumpar och champagne

En rätt jag aldrig har varit riktigt sugen på att smaka är ostron. En grå slemklump med stark smak av tång, nej tack. Och eftersom jag har kommit så här långt i livet utan att stå öga mot öga med ett ostron, trodde jag faktiskt att jag aldrig skulle behöva utsätta mig för det. 

Men tjohej, livet ville annorlunda och på min femtiosjätte födelsedag fick jag lov att slurka i mig ett par gynnare. Till min hjälp hade jag en god vinägrett och ett glas torr champagne. Det gick bra. Men någon favorit blir ostron nog aldrig. Jag håller mig hellre till champagnen.

Ostronen inledde en fantastisk skaldjursmenu på anrika restaurang Knipan. 10 poäng för middagen och kvällen i övrigt. Mat och dryck och service sitter som det ska. Hoppas säsongen blir lyckad - alla tecken tyder på det!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...