Planeringen av årets julfester har startat

Kring det allvetande kaffebordet på jobbet diskuterades idag de förestående ändringarna i taxiverksamheten och det uttrycktes oro över svårigheten att få taxi här på landsbygden efter reformen. Eftersom det konstaterades att det kommer att vara speciellt svårt att få tag i taxi i julfesttider ville jag visa min kreativitet och föreslog att vi kunde ordna firmans julfest som skype-julfest så att alla kan delta bekvämt hemifrån och därigenom kan undvika taxiproblem på morgontimmarna.

Jag har numera portförbud från kaffepauserna.

2 kommentarer:

  1. men-ordna den nu - inga köer till taxin. o sen kan de som missat fjolårets fest ta igen

    SvaraRadera
    Svar
    1. En god idé! Fast jag tror att du inte heller skulle få vara med vid kaffebordet efter det förslaget. Vi är rätt så traditionella på jobbet...

      Radera

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...