Vintern kommer- vi är redo!

Idag har hösten kommit på allvar. Sommarblommorna har städats undan (också pelargonerna som blommade så vackert) och nu pryds gården av cypresser och ljung och lyktor. Fågelbordet står redo och väntar på mat. Maken tvättade krukor och stuvade undan möbler och grillar och tunnor och annat och inredde en nätt liten glögghörna på terrassen istället. 
Jag grävde ner mullvadsmat - ursäkta blomlökar - i rabatterna. Högst antagligen förgäves. I fjol grävde jag ner ungefär en miljon lökar på olika ställen på gården. Kanske två tulpaner blommade i våras. Och ingenstans stod de gamla lökarna att finna, fast jag precis vet att jag grävde på samma ställe. Också mullvadar ska äta, jag vet. Men helst inte mina vårblommor, tack. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...