Julförskräckelse på Kungsen

Hade ett ärende till Kungsen idag eftermiddags och fick gnugga ögonen både en och två gånger då jag till min förskräckelse fick se ett gäng gubbar placera ut julgranar och hänga upp julgirlanger längs gatan. Jag tänkte att jag hade haft för lång kaffepaus på eftermiddagen och kollade kalendern, men det var tackochlov fortfarande mars och inte december. 
En snabbkoll gav vid handen att man helt enkelt förbereder filminspelning av Monika Fagerholms senaste roman Lola uppochner där man tydligen filmar scener från julgatan under lördagen. 
Nu fattas det bara ett rejält snöfall. Det väntas som bekant på söndag och det är tydligen filmteamet som har beställt det?

2 kommentarer:

  1. Åh det ser så mysigt ut! =D
    Ska bli kul att se filmen sen om hemstan! :)

    SvaraRadera

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...